Doorbreek patronen! - Overwin stress!

NO NONSENSE TRAINING

Ik vergelijk de No Nonsense Training met een grote sprong over een kloof. Je wilt binnen korte tijd weer aan de slag. Dus wil je niet afdalen in de kloof maar een grote sprong overheen maken. Een sprong naar meer rust en ontspanning, zowel in je hoofd als lichamelijk.

Ontdek jouw stap naar rust en ontspanning.

Je bent gedreven, gemotiveerd, staat bijna nooit stil, werkt hard en zoekt de uitdaging op. Nu ben je op een punt beland dat je je overvraagd voelt en dat je rust zoekt. Je hoofd zit vol met gedachten, je piekert, kan niet goed slapen en je hebt een kort lontje. Wat je wilt is:

Gestructureerd werken aan je stappen naar rust en ontspanning.

Maar hoe doe ik dat? Waar begin ik? Hoe werkt het dan?

Tijdens mijn werk binnen de psychiatrie, als coach en trainer heb ik veel mensen begeleid naar rust en ontspanning. Weg van het piekeren naar het tot rust brengen van hun gedachtes en vooral de fysiologische werking van ontspanning. Door de jaren heen heb ik met verschillende methodieken, theorieën en tools gewerkt. Vanuit daar heb ik de Autogene Training verfijnd tot een werkwijze en een stappenplan, die jou toegang bieden tot een veerkrachtig en energiek leven.

Stap 1

Zwaarte oefening:

Door het ontspannen van je spieren krijg je een gevoel van zwaarte.
Resultaat:

  • De afname van spierspanning en het gevoel van zwaarte en ontspanning in je lichaam.

Stap 2

Warmte oefening:

Door de ontspanning van de bloedvaten laat je je bloed beter stromen en je lichaamstemperatuur stijgen.
Je huid en onderliggend weefsel worden beter doorbloed.
Resultaat:

  • Nooit meer koude handen of voeten.
  • De warmte werkt rustgevend, het kan je slaap gaan bevorderen. (helpt je om in slaap te komen)

Stap 3

Adem oefening:

Door het ademen in/door je buik kan je lichaam veel dieper ontspannen.

Resultaat:

  • In situaties dat je niet meer kon ademen, zal je nu rustig door blijven ademen (toets, presentatie).

Stap 4

Hart oefening:

Door de ontspanning van je hart, kan je in spannende situaties (toetsen, presentatie enz.), waarin je hartslag hoger is, opwinding en spanning verlagen.

Resultaat:

  • In spannende situaties kalm en rustig blijven.
  • Angsten verminderen en vertrouwen op je eigen ritme.

Stap 5

Buik (Solarplexus) oefening:

Door het verwarmen van je zonnevlecht treed ontspanning op in je organen.

Resultaat:

  • Stofwisseling en vertering worden gestimuleerd
  • "Vlinders in je buik" - gevoel van positiviteit
  • Eetlust wordt geremd of juist gestimuleerd
  • Gevoelens van angst en paniek (tandartsbezoek) worden verminderd.

Stap 6

Voorhoofd oefening:

De power boost oefening voor meer focus en concentratie.

Resultaat:

  • Power boost voor een heldere concentratie bij bijvoorbeeld tentamens of toetsen.
  • Een fris en wakker gevoel, waardoor je meer focus ervaart.
  • Snel en makelijk in te zetten, bijvoorbeeld voor een sollicitatiegesprek.

Deze werkwijze met de 6 stappen heb ik bij elkaar gebracht in een kort en bonding werkboek. De training vindt één keer per week plaats in een groep van maximaal 12 deelnemers.

Bij de No Nonsense Training horen.

Een uitgebreid intakegesprek

Een stappenplan

Een oefenboek voor thuis

Een speciaal voor jou op maat gemaakte affirmatie

en een VIP dag.

Praktische voorbeelden: Wagt levert het volgen van deze stappen op?

  • Rust in je lichaam
  • Rust in je hoofd
  • Minder piekeren / gedachten die afleiden
  • Stress gerelateerde klachten nemen af of verdwijnen
  • Je valt makkelijker in slaap
  • In spannende situaties blijf jij rustig en houd je je hoofd koel.
  • Je gaat niet met buikpijn of knikkende knieën naar een “moeilijk” gesprek
  • Je kunt op elk gewenst moment van de dag binnen 5 minuten ontspannen.
  • Je kunt heldere keuzes maken, je bent gefocust en geconcentreerd.
  • Je kunt je mening vrij en helder uiten en je standpunt helder maken.
  • Je ervaart meer zelfvertrouwen.

Ik help je graag!

Ik ben Kerstin Strohbach. In 2008 stond ik op een punt in mijn leven waarbij ik niet meer vooruit kwam. Ik had hard gewerkt, veel doorgezet en was gedreven. Mijn lichaam liet me toen zien dat ik zo niet meer verder kon. Alles kostte te veel energie. Vanuit mijn hoofd kon ik alles analyseren, op een rijtje zetten en redeneren. Alleen mijn lijf deed niet mee.

Mijn eigen zoektocht bracht me terug naar het jaar 1996. Een jaar waarin ik autogene training gaf aan kinderen. Ik zette de autogene training in om de kinderen uit hun hoofd naar hun lichaam te begeleiden. Mijn zoektocht, mijn opleidingen en mijn ervaringen binnen de psychiatrie lieten mij zien dat er een weg is rust te vinden in mijn hoofd en mijn lichaam. Een weg via zes korte en bondige formules.

Het opzeggen van de affirmaties zorgt ervoor dat je hoofd vrij komt van afleidende gedachtes en je lichaam daadwerkelijk ontspant. Het mooie is dat je het heft weer in eigen handen kunt nemen. Je raakt je zelfredzaamheid en autonomie niet kwijt, hoeft niets uit te leggen of diep te graven. Je herhaalt alleen een simpele zin in je hoofd.

KERSTIN

Stop met hard werken, doorrennen en het zoeken naar de volgende uitdaging of kick.

Gun jezelf om nu eens “echt” tot rust te komen, stil te staan bij wat je nu voelt, of juist niet. En durf weer terug vanuit je hoofd in je lijf te komen. Pak het heft weer op en word de stuurman/vrouw van je eigen proces.

Ik geloof dat dit voor jou mogelijk is. En vanuit mijn kennis, kunde en ervaring laat ik je graag zien hoe je dit concreet kan maken. Rust in je hoofd en rust in je lijf om te doen wat jou energie geeft.

Je zult je op je plek voelen in mijn training als je:

Gelooft dat je zelf het heft weer in handen kan nemen

Eraan toe bent om werkelijk te kiezen voor een rustmoment om vanuit daar door te stappen

Bereid bent om te investeren in je gezondheid en je lichaam

Bereid bent om te groeien naar een balans in je leven

Weer met plezier wil gaan leven

TRAININGSTARIEF: € 325,-  (incl. btw)
Maximaal 6 deelnemers per groep
Trainingsduur: 6 weken

TRAININGSDATA

VRIJDAG   24 februari 2018 |  20.00 uur - 21.30 uur  VOL

ZATERDAG 5 mei 2018 van 19.00 - 20.30 uur VOL

Trainingsdata's najaar volgen.

Locatie: Houtweg 7, 4104 AA Culemborg (naast de Action Culemborg)

Contactgegevens

Kerstin Strohbach

Praktijk voor counseling, psychosociale
hulpverlening en psychotherapeutische
begeleiding

Bergstraat 69
4141 BT Leerdam
M. 0648755367

 

Algemeen

Register®counselor AbvC
Register®therapeute RBCZ

AGB praktijk code: 90-057308
AGB zorverlener code: 90-048814

S.C.A.G.registratie: 14652

KvK: 56774702

Bereikbaar

Parkeren:
Gratis: Sportcentrum Laco (7 min looptijd)
Betaald parkeren: Markthof

(zoem in voor de parkeerplaatsen)